خرید چوب نما

بهترین چوب برای نمای ساختمان

بهترین چوب برای نمای ساختمان چیست ؟ قطعا این سوال ذهن شما را نیز به خود درگیر کرده است و در حالی که به فکر ساخت یک ساختمان هستید، اما در این فقره هنوز هم چوب مورد نظر تان را پیدا نکرده اید. قطعا به دلیل وجود تنوع زیاد در بین چوب ها شما هم هنگام خرید به مشکل برخورده اید، ولی نگران نباشید زیرا ما با تحقیقاتی که در این رابطه انجام داده ایم بهترین چوب ها را برای ساختمان سازی پیدا کرده ایم. علاوه بر آن به بررسی انواع چوب، قیمت و خرید آن در این مقاله می پردازیم. از یاد نبرید که یک خرید عالی تماما بستگی دارد به اطلاعاتی که از آن محصول در دسترس دارید و اگر اطلاعات تان کافی نباشد برای خرید هر وسیله ای به مشکل بر می خورید. به همین منظور ما اینجا هستیم تا از رخ دادن این اتفاقات جلوگیری کنیم.

بهترین چوب برای نمای ساختمان
بهترین چوب برای نمای ساختمان

آثار چوب در زندگی انسان از گذشته تا کنون + معرفی چوب ها

قطعا اگر چوب از زندگی انسان حذف شود خیلی از ساختمان ها از نعمت این محصول بی بهره می شوند، چون هیچ محصول دیگری نمی تواند کارایی که چوب ها دارند را داشته باشند. از طرفی چون پایه هر محصولی چوب است با حذف آن نه تنها محصولات ساختمانی بلکه خیلی از محصولات هم از بین می روند. به طور کلی چوب را در هر صنعتی مورد استفاده قرار می دهند. از طرفی چوب ها تبدیل شده اند به یکی از لوکس ترین مصالح ساختمانی و از آنها برای مکان های مختلف در یک ساختمان می توان بهره برد، البته بستگی دارد به نوع چوب، زیرا برخی از چوب ها کاربرد محدودی دارند. در واقع  امروزه افراد همواره به دنبال بهترین چوب برای نمای ساختمان هستند، زیرا استفاده از چوب ها برای نمای بیرونی ساختمان ها باعث زیبا تر نشان دادن یک ساختمان می شود از طرفی آن خانه را گران قیمت تر نشان می دهد. چون استفاده از چوب برای نمای خارجی دکوراسیون ها باعث می شود که یک سازه منحصر به فرد تر به نظر بیاید که قطعا هم همینطور خواهد بود.

با این حال که خرید چوب طبیعی را بیشتر به افراد توصیه می کنند، ولی قیمت آنها در برابر چوب مصنوعی بیشتر است، ولی ویژگی های چوب طبیعی هم بیشتر از چوب مصنوعی می باشد. چوب های مصنوعی، عبارت اند از ام دی اف، پی وی سی، نئوپان و… که معروف ترین آن ها در بین عموم مردم ام دی اف است و افراد برای اینکه در هزینه های شان صرفه جویی شود از این چوب های مصنوعی استفاده می کنند که کیفیت خوبی هم دارند.

آثار چوب در زندگی انسان از گذشته تا کنون + معرفی چوب ها
آثار چوب در زندگی انسان از گذشته تا کنون + معرفی چوب ها

معرفی انواع چوب ها

قطعا همه ی مهندسان تلاش می کنند تا از بهترین چوب ها برای ساخت و ساز ساختمان ها استفاده کنند، این در حالی است که عده ای از افراد برای انتخاب بهترین چوب برای نمای ساختمان بر روی خیلی از چوب ها بررسی هایی انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که بهترین چوب ها را می توان در دو دسته قرار داد :

  1. چوب سوزنی

این نوع چوب از وزن کمی برخوردار است و در نتیجه سبک و نرم تر می باشد، بنابراین برای کارهای نجاری و قالب سازی مناسب تر است و همچنین استفاده از آن هزینه ی کمتری را برای افراد خواهد داشت. البته در این چوب ها استحکام و مقاومت خیلی زیادی وجود ندارد. چوب های سوزنی خیلی سریع تر و راحت تر از چوب های پهن برگان خشک می شوند و از طرفی کاربرد و مصرف بیشتری هم در مصارف مختلفی دارند. در صنایع ساختمان سازی از این نوع چوب به دو صورت مستقیم یعنی در پنجره، در و کمد و غیره استفاده می کنند و به صورت غیر مستقیم که یعنی در قالب بندی، مبل و صندلی از این نوع چوب بهره برده می شود.

  1. چوب های پهن برگ

این نوع چوب ها از نقش و نگار زیبا تری بهره مند هستند و برای رنگ کردن هم مناسب تر می باشند.

چوب نما به صورت مدرن در نمای ساختمان
چوب نما به صورت مدرن در نمای ساختمان

معرفی بهترین چوب برای نمای ساختمان

مهم ترین بخش ماجرا انتخاب چوب برای نمای ساختمان است، زیرا تنوع بین چوب ها کم نیست و اینکه اغلب چوب ها از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار هستند. در ادامه به بررسی بهترین نوع چوب ها می پردازیم.

  • چوب راش

در رابطه با این چوب رنگ  و زیبایی آن خیلی مطرح است که چوب آن رنگ کرمی مایل به قرمز دارد و دارای دوک هایی است که در سطح این محصول وجود دارند و به آن زیبایی چشمگیری داده است، البته نجاری که قرار است آن را آماده کند این ویژگی را که ما به عنوان بهترین ویژگی چوب راش می شناسیم را به عنوان یک عیب برای این محصول محسوب می کند، زیرا هنگام رنگ کردن آن به سختی می افتد.

از چوب راش برای مبل سازی، ساخت در و پنجره استفاده می شود که از قطر استانداردی برخوردار است و معمولا قطر آن دو متر بوده. البته این چوب به مراقبت نیاز دارد که اگر به درستی از آن مراقبت شود عمر طولانی خواهد داشت. چوب راش از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است به طوری که به راحتی فرسوده نمی شود و اجازه ورود باکتری و قارچ را نمی دهد.

  • چوب گردو

چوب گردو جزو بهترین چوب برای نمای ساختمان است که یک چوب تقریبا سبک می باشد که رنگ آن خاکستری مایل به قهوه ای بوده و دارای نقش و نگار های زیبایی می باشد، به همین دلیل در میان مردم بسیار محبوب است . قطعا شما هم نام این چوب را کم و بیش شنیده اید، زیرا به دلیل بافت خوبی که دارد می توان آن را برای محیط های مختلفی استفاده کرد. از طرف دیگر چون دارای مقاومت فشاری، خمشی و کششی بالا است کمتر دچار آسیب می شود. ولی با این حال دارای قیمت بیشتری است نسبت به سایر چوب ها که آن هم می تواند به دلیل کیفیت عالی این چوب باشد.

معرفی بهترین چوب برای نمای ساختمان
معرفی بهترین چوب برای نمای ساختمان
  • چوب بلوط

چوب های بلوط هم جزو چوب های معروف است که دارای طول عمر بالایی هستند، چون از درخت بلوط تشکیل شده اند و درخت بلوط هم تا ۲ هزار سال عمر می کند. جالب است بدانید که در این چوب ها امکان رشد قارچ و حشره وجود ندارد و از استحکام و مقاومت بالایی برخورداری دارد. معمولا چوب های بلوط به رنگ قهوه ای روشن و تیره در طبیعت پیدا می شوند که برخلاف چوب گردو دارای بافت فشرده و درشتی می باشند. از آنجایی که این چوب دارای مقاومت بالا در برابر جذب رطوبت و غیره است در لیست بهترین چوب برای نمای ساختمان قرار می گیرد.

  • چوب توسکا

توسکا دارای وزن کاملا سبکی است به همین منظور مقاومت آن چنانی در برابر ضربه ندارد که اغلب در رنگ های صورتی و قرمز در طبیعت یافت می شود و کاربرد آن در کف ساختمان ها است. چوب های توسکا بسیار منعطف هستند و معمولا از آنها برای ساخت جعبه های چند لایه استفاده می کنند. چوب توسکا بیشترین فروش را در میان سایر چوب ها دارد.

  • چوب روسی

جالب است بدانید در ایران به هر چوب سفید رنگ وارداتی  چوب روسی می گویند و زیر مجموعه های آن شامل نراد، نوئل، انواع کاج و غیره می باشد. با این حال که اغلب آن را به رنگ سفید می شناسند، اما چوب روسی در رنگ قرمز هم موجود است. با این حال که این چوب ها برای کارهای مختلفی مناسب هستند، ولی مقاومت بالایی ندارند. بنابراین به راحتی دچار لکه و تغییر رنگ می شوند و در برابر قارچ ها هم سریع نابود می شوند.

کدام نوع چوب از همه بهتر است ؟
کدام نوع چوب از همه بهتر است ؟

مزایا و معایب بهترین چوب برای نمای ساختمان

تا اینجای کار مروری بر انواع چوب و بهترین چوب برای نمای ساختمان سازی کرده ایم، اما از اینجا به بعد به بررسی ویژگی و معایب چوب ها می رویم. در رابطه با مزایای و معایب چوب ها نکته ای وجود دارد آن هم این است که مزایای چوب ها از معایب آنها خیلی بیشتر است. به عبارتی همه ی ما می دانیم که در هر محصولی علاوه بر وجود مزایا، معایبی هم وجود دارد که این مزایا و معایب عبارت اند از موارد زیر :

  • بهترین عایق حرارتی و برودتی است.
  • دارای مقاومت مکانیکی نسبتا بالا با خاصیت ارتجاعی در برابر ضربه می باشد، ولی با این حال قابلیت اشتعال دارد.
  • چوب ها معمولا ارزان و در دسترس هستند، ولی دارای وزن سنگینی می باشند.
  • امکان تجدید پذیر مجدد درخت وجود دارد، ولی نمی توان آن را در حالت اولیه استفاده کرد.

قیمت و خرید انواع چوب ها

در قیمت چوب ها موارد متعددی تاثیر گذار هستند، مثلا نوسانات ارز، طرح چوب، نوع چوب، ضخامت و رنگ و غیره که همگی به اندازه ی خود تاثیر گذار می باشند. به عنوان مثال با بالا رفتن نوسانات ارز قیمت هر متر مربع چوب هم افزایش می یابد، البته عواملی دیگری مثل بسته بندی و ضد ضربه بودن هم به نوه ی خود تاثیر گذاری دارند. در رابطه با خرید چوب ها هم اگر نگران هستید که از کجا می توانید انواع چوب یا بهترین چوب برای نمای ساختمان را خریداری کنید باید گفت که فروشگاه بناوود با چندین سال تجربه فروش انواع محصولات چوبی همواره آماده است تا نیاز خریداران را بر طرف سازد.

معایب استفاده از چوب
معایب استفاده از چوب
سخن پایانی

همانطور که گفتیم چوب یکی از محصولاتی است که در هر صنعتی نقش دارد و از آن استفاده می شود. جالب است بدانید که نزدیک به ۵ هزار نوع چوب در جهان وجود دارد که هر کدام را برای صنایع مختلفی استفاده می کنند. شما می توانید برای خرید هر نوع چوبی به بناوود مراجعه کنید، زیرا دارای چند سال تجربه کار است و محصولات آن ها ضمانت شده هستند که حرف ما را هم اعتبار و کیفیت محصولات این شرکت تایید می کنند. ما، در این مطلب در تلاش بوده ایم تا بهترین ها را به شما معرفی کنیم و امید است که در خرید این محصول به شما کمک کوچکی کرده باشیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

02177270099