بازسازی و تعمیرات ترمو رنگ ترمو

خرید مستقیم رنگ ترمووود

یکی از چوب های پر کاربرد در نمای داخلی و بیرونی، چوب ترمووود می باشد. این چوب در محیط های مختلف استفاده می شود که از جمله آنها به مناطق مرطوب می شود اشاره کرد. با این حال برای رنگ آمیزی چوب ترمووود نیاز است به نکات مهمی توجه شود تا در خرید مستقیم رنگ ترمووود بهترین انتخاب را داشته باشید. رنگ ترمووود بخاطر ویژگی هایی که دارد، در کنار ایجاد زیبایی و تنوع رنگ در سطح چوب ترمووود  باعث می شود سطح حفاظتی آن نیز حفظ شود. پس استفاده از رنگ مناسب اهمیت دو چندان پیدا می کند. در این مطلب مجموعه بناوود سعی دارد در کنار اینکه تعریف کوتاهی از چوب ترمووود بیان می کند به نکات مهم در زمینه خرید مستقیم رنگ ترمووود بپردازد. پس اگر جز طرفداران این نوع چوب هستید با ما همراه باشید.

خرید مستقیم رنگ ترمووود
خرید مستقیم رنگ ترمووود

چوب ترمووود چیست؟

چوب ترمووود متفاوت با یک چوب خام می باشد و تحت شرایط دمایی و حرارتی خاصی تولید می شود. در فرآیند تولید چوب ترمووود عملیات در محیط محافظت شده همراه با کنترل شرایط دمایی و رطوبتی صورت می گیرد. محصول نهایی که به چوب ترمووود معروف است بخاطر فرآیند تولید دارای ویژگی هایی چون مقاومت در برابر رطوبت، پایداری اندازه و شکل هندسی، مقاوم نسبت به ایجاد کپک و رشد قارچ، عدم خانه گزینی موریانه و … می باشد.

اما در کنار این موارد باید توجه داشته باشید که چوب ترمووود دارای ساختاری متفاوت است که در سطح آن تخلخل وجود دارد و میزان تراکم سطحی در مقایسه با چوب های معمولی کمتر می باشد. بنابر این باید از رنگ های خاص با چگالی و ویسکوزیته پایین استفاده کنید. این باعث می شود رنگ به خوبی درون چوب نفوذ کند.

ویژگی های مناسب برای رنگ ترمووود

حالا که اطلاع کمی نسبت به چوب ترمو پیدا کردیم، باید بدانیم چه دسته رنگی می تواند بهترین نتیجه را درسطح این چوب ایجاد کند. بناوود در این زمینه پیشنهاد می کند به خوبی ویژگی های زیر را در زمان خرید مستقیم رنگ ترمووود در نظر بگیرید:

  • پایین بودن چگالی و گرانروی رنگ ترمو : همانطور که بیان شد رنگ ترمووود باید قابلیت خوبی برای نفوذ در چوب ترمووود را داشته باشد و به خوبی فضای متخلخل سطح آن را پر کند.
  • مواد ضد uv در رنگ ترمووود : از آنجایی که در بیشتر موارد چوب ترمووود در محیط بیرونی استفاده می شود و تحت تابش مستقیم خورشید قرار دارد، باید رنگ ترمووود با داشتن مواد ضد uv مانع رسیدن اشعه خورشید به چوب شود تا چوب ترمووود در مقابل نور خورشید محافظت شود و دچار پوسته پوسته شدن نشود.
  • مانعی برای جذب رطوبت : یکی از اهداف استفاده از رنگ ترمو در سطح چوب این است که در مناطق پر باران مانع نفوذ زیاد آب و رطوبت به سطح چوب شوند. بنابراین رنگ ترمووود باید به گونه ای باشد که به خوبی آب را در سطح خود جاری سازد و هیچ گونه جذبی اتفاق نیافتد. چرا که در جایی که رطوبت باقی بماند، با ایجاد گرد و غبار، امکان جذب مواد تولید کننده جلبک و قارچ وجود دارد.
  • امکان رنگ آمیزی مجدد : خیلی از رنگ ها بعد از اینکه در سطحی اجرا می شوند، امکان اجرای مجدد رنگ را فراهم نمی آورند و ابتدا باید رنگ قبلی از سطح جدا شود. اما رنگ ترمو مناسب این امکان را به شما می دهد که بعد از چند سال که رنگ کدر شد و زیبایی خود را از دستت داد، مجدد سطح را به خوبی رنگ آمیزی کنید.
  • ویژگی های مناسب برای رنگ ترمووود
    ویژگی های مناسب برای رنگ ترمووود

نکات مربوط به اجرای رنگ ترمو

در کنار دقت در خرید مستقیم رنگ ترمو مناسب، باید به این مورد نیز توجه کنید که اجرای اصولی و درست نیز به نتیجه نهایی و کیفیت رنگ کمک می کند. برای اینکه به نتیجه بسیار خوبی در استفاده از رنگ ترمووود دست پیدا کنید، اهمیت به نکات زیر الزامی می باشد:

  • آماده سازی سطح ترمو : قبل از اینکه رنگ آمیزی را شروع کنید بهتر است به خوبی سطح ترمووود از هر گونه مواد مانند، رنگ و چربی پاک شود مگر اینکه قبلا توسط رنگ قابل تجدید ترمو رنگ آمیزی شده باشد. برای برداشتن لایه رنگ قدیمی می توان از روش های شیمیایی، سنباده زنی و روش فیزیکی مانند سند بلاست استفاده کرد.
  • تمیز کردن سطح : بعد از حذف تمام موارد رنگ و چربی، سطح چوب را با استفاده از فشار هوا، دستمال یا برس به خوبی تمیز کنید تا آماده رنگ آمیزی شود.
  • استفاده از یک مرحله رنگ ترمووود اشباع شده : توصیه می شود که در اولین مرحله رنگ آمیزی، با استفاده از موادی چون پرایمر و سایر اشباع کننده ها، رنگ ترمووود را به مقدار مناسب اشباع کنید.
  • همزدن رنگ ترمووود بعد از باز کردن درب آن : زمانی که درب قوطی رنگ را باز کردید حدود یک ربع باید آن را هم بزنید تا کاملا همگن و یکنواخت شود. چرا که معمولا رنگدانه ها در پایین ظرف رنگ رسوب می کنند.
  • استفاده از وسایل مناسب رنگ آمیزی : می توان با وسایل مرسوم رنگ آمیزی مانند قلم مو، غلطک یا ابر اسفنجی فرآیند رنگ کاری را انجام داد.
  • پولیش کاری و انجام مرحله دوم رنگ آمیزی : وقتی مرحله اول رنگ آمیزی تمام شد، به آن 24 ساعت فرصت دهید و سپس با یک سنباده نرم سطح را به آرامی پولیش کنید تا لایه بعدی به خوبی جذب سطح شود. حالا لایه بعدی رنگ آمیزی را انجام دهید.

اگر رنگ مناسب و خوبی تهیه کرده باشید و همه این مراحل را به درستی انجام دهید، سطح مورد نظر تا حدود 5 سال از کیفیت قابل قبولی برخوردار خواهد بود.

انواع رنگ چوب ترمووود

رنگ های چوب ترمو متنوع هستند و با توجه به ترکیب و فرآیند ساخت ویژگی های متفاوتی دارند و عملکردی متفاوت را نیز ارائه می دهد. مجموعه بناوود در ادامه به معرفی چند مدل رنگ ترمو می پردازد که برای خرید مستقیم رنگ ترمووود به شما کمک می کند:

  • رنگ پایه آب : رنگ های ترمو پایه آب از تنوع بسیار زیادی در طیف رنگ برخوردارند که به حدود 20 رنگ مختلف می رسد. تمام این رنگ ها با توجه به اینکه بر پایه آب هستند قدرت نفوذ به عمق 2 تا 3 میلیمتری را دارا می باشند. در عین حال به دلیل عدم تشکیل لایه جانبی، پوسته پوسته شدن رنگ تحت تاثیر تابش نور و تابش uv اتفاق نمی افتد. در چوب های ترمو که برای نمای بیرونی و در تماس با آفتاب و بارش استفاده می شود، رنگ پایه آب کاربرد بسیار خوبی دارد.
  • انواع رنگ چوب ترمووود
    انواع رنگ چوب ترمووود
  • رنگ های پایه روغن: برعکس رنگ های پایه آب که از تنوع رنگی بالایی برخوردار هستند، رنگ های پایه روغن بی رنگ می باشند. برای همین از این رنگ ها می توان در فضای داخلی و روی کفپوش ها استفاده کرد. در صورتی که بخواهید به این مدل رنگ ها تنوع رنگ بدهید، می توانید از ترکیب رنگ پایه روغن با رنگ پایه آب استفاده کنید. از نظر مقاومتی رنگ پایه روغن نیز در برابر uv  شرایط خوبی را فراهم می کند و از چوب در محیط های مختلف با آب و هوای متفاوت، محافظت می نماید.

علت خرید رنگ ترمو چیست؟

اینکه مجموعه بناوود تاکید دارد رنگ ترمو مناسب تهیه شود و برای چوب ترمووود استفاده شود دلیل و اهدافی دارد. چرا که خیلی از عزیزان و همراهان سوال کردند وقتی چوب ترمووود تحت فرآیند خاصی تولید می شود که مقاومت خوبی در برابر رطوبت و عدم رشد قارچ و جلبک دارد چه نیاز به رنگ ترمووود می باشد؟

در جواب این سوال و برای بیان اهداف استفاده از رنگ ترمووود باید بیان کنیم که در حالت عادی چوب ترمووود مقاومت خوبی دارد. اما وقتی در مقابل آفتاب و باد و باران قرار گیرد و فرآیند پوسته پوسته شدن به دلیل اشعه uv اتفاق بیافتد دیگر این استحکام ماندگار نیست.

در چنین شرایطی آب ناشی از باران در منافذ پوسته پوسته شده، باقی می ماند و با جذب گرد و غبار، این مناطق مستعد رشد قارچ و جلبک می شود.

پایین بودن چگالی و گرانروی رنگ ترمو
پایین بودن چگالی و گرانروی رنگ ترمو

بنابراین برای جلوگیری از تاثیر اشعه uv و پوسته پوسته شدن چوب ترمو، نیاز است که سطح چوب ترمووود به خوبی توسط رنگ ترمووود تجدید پذیر، رنگ آمیزی شود.

نکته بعدی که باعث رنگ آمیزی چوب ترمو می شود، ایجاد تنوع رنگی و زیبایی در سطح آن است که باعث می شود ظاهر تکراری نمای مورد نظر تغییر کند و به شکلی در بیاید که شما دوست دارید.

سخن پایانی 

در این مطلب بیان شد که دلایل استفاده از رنگ ترمووود، اهداف آن و ویژگی های آن چیست و برای خرید مستقیم رنگ ترمووود باید به چه مواردی توجه کرد. مجموعه بناوود با سابقه خوب و در راستای افزایش آگاهی و همچنین محافظت اصولی از سازه ها، تاکید زیادی به روش های نگهداری مانند رنگ آمیزی دارد تا جدای بحث تحمیل هزینه های اضافی به دلیل خراب شدن چوب ها، در صنعت چوب نیز صرفه جویی شود. مشاوران بناوود مجموعه در کنار شما هستند تا با ارائه بهترین نکات، برای خرید مستقیم چوب ترمووود به شما کمک کنند.

دیدگاه (1)

  1. کاربرد چوب ترمو در دكوراسيون داخلي - بناوود عرضه چوب ترمو
    جولای 18, 2022

    […] طراحان و یا مشتری خواهد بود. با این حال تنوع موجود در رنگ و مدل این محصولات باعث شده است که محدودیت چندانی برای بهره گیری از آن […]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

02177270099