دسته‌بندی نشده

قیمت و خرید چوب ترمو ارزان

چوب ترمو ارزان یکی از جدیدتری و مدرن ترین انواع مصالح موجود در بازار است که می توان برای نمای بیرونی ساختمان و دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار داد. این چوب در مقایسه با سایر مصالح، از نصب آسان نیز برخوردار می باشد. چوب ترمو برای این که به عنوان یک متریال مورد استفاده قرار بگیرد بایستی تحت تاثیر فرایند حرارتی فراوری شود، از این رو از استحکام خوبی هم برخوردار می باشد. علاوه بر این موارد، چوب ترمو در بازار نسبت به سایر متریال قیمت ارزان تری دارد. به همین دلیل تعداد زیادی از مردم به دنبال خرید هستند تا بتوانند از مزایای آن بهره ببرند. در ادامه این مطلب از سایت بناوود قصد داریم که بیشتر در مورد کاربرد، ویژگی و قابلیت های چوب ترمو با قیمت مناسب صحبت نماییم. پس اگر به فکر خرید این چوب هستید پیشنهاد می کنیم تا انتها ما را همراهی بفرمایید.

چوب ترمو ارزان
چوب ترمو ارزان

چوب ترمووود چگونه متریالی است؟

امروزه وجود تکنولوژی و پیشرفت فناوری، ایده های جدید و البته کاربردی در زندگی انسان ها خلق نموده است. صنعت دکوراسیون نیز تحت تاثیر این تکنولوژی قرار گرفته و مصالح و متریال زیادی را به بازار معرفی نموده است. چوب ترمو ارزان نیز از متریال مدرن و نوینی است که به دلیل فراوری خاص در هنگام تولید، از مقاومت بالایی در برابر عوامل مخرب و آسیب زا محیطی برخوردار می باشد. همان طور که می دانید چوب وقتی در محیط مرطوب قرار می گیرد پس از مدت زمان کوتاهی دچار پوسیدگی می شود. اما برای این که بتوان از زیبایی  های این متریال هم استفاده کرد، متخصصین روش نوینی را در این حوزه ابداع نموده اند که عمر چوب را به طور چشمگیری افزایش می دهد و آن هم ترمو نمودن چوب یا حرارت دادن به چوب است. با پختن چوب، استحکام و پایداری این متریال افزایش می یابد و از طرفی زیبایی آن هم دو چندان می گردد.

چوب ترمووود چگونه متریالی است؟
چوب ترمووود چگونه متریالی است؟

فواید استفاده از چوب ترمود ارزان

از زمان وارد شدن چوب ترمود به ایران آن را به عنوان چوب فنلاندی که از قدرت و استحکام بالایی برخوردار است می شناسند. استحکام این چوب متاثر از عملیات حرارتی می باشد. به خودی خود چوب ترمو در برابر عوامل و شرایط محیطی مقاوم نیست اما وقتی که حرارت می بیند و رطوبت موجود در لابه لای آن از بین می رود به قوام و پایداری بالایی می رسد. همچنین این فراوری موجب می گردد تا بسیاری از معایبی همچون پوسیدگی، ورم و تغییر رنگ که چوب خام دارد، چوب ترمووود فاقد آن باشد. چوب وقتی پخته می شود حدود 10 درصد از چگالی آن کاسته می شود و حالت متراکم تر پیدا می کند. و هر چه که چوب هم فشرده و متراکم تر شود، استحکام بالاتری خواهد داشت. علاوه بر قدرت و استحکام بالا، چوب ترمووود دارای مزایای زیر نیز می باشد:

فواید استفاده از چوب ترمود ارزان
فواید استفاده از چوب ترمو

مقاومت بالا در برابر طیفی از شرایط آب و هوایی (حتی مناطقی که دارای رطوبت بالایی هستند)

مقاومت در برابر پوسیدگی

مقاومت در برابر تغییر شکل و اندازه

مقوامت در برابر نفوذ حشرات، قارچ، کپک و …

زیبایی چشمگیر به دلیل یکنواختی رنگ

عایق سرما، گرما، جریان الکتریکی و صدا

سبک وزن بودن

نصب آسان

قابل شستشو بودن

تجدید پذیری در طبیعت

کاربرد به کارگیری از چوب ترمو

با توجه به مزایای بی شماری که چوب ترمو دارد، در حال حاضر یکی از مصالح پر استفاده در صنعت ساخت و ساز است و برای کاربردهای مختلفی ایده آل می باشد. ار چوب ترمو می توان برای موارد زیر استفاده کرد:

کاربرد به کارگیری از چوب ترمو
کاربرد به کارگیری از چوب ترمو

دکوراسیون داخلی

نمای بیرونی ساختمان

روف گاردن

ساخت سونا و استخر

ساخت آلاچیق

کفپوش، قرنیز و راه پله

ساخت درب و پنچره

رنگ چوب ترمو

چوب ترمو علاوه بر استحکام از زیبایی منحصر به فردی هم برخوردار می باشد و شاید هم از دید بسیاری از مصرف کنندگان زیبایی و نمای ظاهری خارق العاده از عمده دلایل به کارگیری از چوب ترمووود باشد. فرایند حرارتی بر روی ظاهر چوب اثر می گذارد و برای این که جلوه بصری زیبایی هم پیدا نماید از رنگ مخصوص این چوب استفاده می کنند. به کارگیری از رنگ علاوه بر این که به سطح چوب جلا می بخشد و جلوه بصری عالی را ایجاد می کند مزایای دیگری همچون بالا بردن مقاومت چوب در برابر شرایط نامساعد جوی، پر شدن منافذ چوب، جلوگیری از رشد قارچ و کپک و نفوذ ناپذیر بودن در برابر ورود حشرات را نیز به دنبال دارد. عدم تغییر رنگ از دیگر ویژگی رنگ چوب ترمووود می باشد طوری که در مقابل اشعه نور خورشید دچار رنگ پریدگی و سوختگی نمی گردد.

قیمت و خرید چوب ترمو ارزان
قیمت و خرید چوب ترمو ارزان

انواع چوب ترمو بر اساس کیفیت ساخت

همان طور که اشاره نمودیم زادگاه چوب ترمو کشور فنلاند است و به همین دلیل این چوب را به عنوان یک چوب فنلاندی می شناسند. با این حال کشورهای دیگری هم اقدام به تولید این چوب نموده اند که از آن جمله می توان اشاره ای به ایران نمود. بدین تتیب در بازار کشورمان دو نوع چوب ایرانی و فنلاندی موجود است. این دو نوع چوب از نظر کیفیت ساخت با هم تفاوت هایی دارند. چوب ایرانی از آنجایی که محصولی داخلی است و کمتر تحت تاثیر نوسان ارز قرار دارد در بازار آن را به عنوان چوب ترمووود ارزان نیز می شناسند.

انواع چوب ترمو بر اساس کیفیت ساخت
انواع چوب ترمو بر اساس کیفیت ساخت

انواع چوب ترمو از نظر روش تولید

از نظر فنی، پایداری و سایر تفاوت های ساختاری چوب ترمو به دو دسته اس و دی تقسیم می شود. چوب اس (s) که پایداری و مقاومت در برابر عوامل محیطی را نشان می دهد از دسته نرم چوب ها به حساب می آید. نرم چوب ها در برگیرنده درختان سوزنی شکلی همانند کاج و صنوبر هستند. از ویژگی این گروه قیمت مناسب، سبکی و وزن پایین است و از این رو برای نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی به طور گسترده  ای مورد استفاده قرار می گیرد. دسته دوم چوب ترمووود کلاس دی (d) است که بادوام بودن چوب را نشان می دهد.

خرید مستقیم چوب ترمو ارزان از تولید کننده
خرید مستقیم چوب ترمو ارزان از تولید کننده

سخت چوب هایی مانند پهن برگ ها (راش و زبان گنجشگ) در این کلاس قرار دارند. در فراوری این محصول، چوب را تا دمای 220 درجه سانتی گراد حرارت می دهند تا به قوام و استحکام بالایی دست پیدا کند. میزان رطوبت چوب ترمووود هایی که در این کلاس قرار دارند بین 5 تا 6 درصد متغیر هستند و همچنین بعد از فراوری تغییر سایز و تورم بسیار اندکی دارند. بیشترین کاربرد چوب  اس، برای ساخت درب و پنجره بیرونی، تابلو چوبی مغازه، کفپوش و دیوار پوش سونا و استخر، سرویس بهداشتی، حمام، مبلمان شهری و … می باشد.

تعمیرات چوب ترمو

با وجود این که چوب ترمو از استحکام و دوام بالایی برخوردار است و می تواند تا سال های زیادی دوام بیاورد اما مانند هر متریالی دیگر یک عمر مفیدی دارد و پس از آن کیفیت و کارایی خود را از دست می دهد. بنابراین قبل از این که نمای ظاهری ساختمان از بین برود بایستی مورد تعمیر قرار بگیرد. اگر برای تعمیر از محصولات باکیفیت استفاده شود تا 80 درصد به حالت قبل بر می گردد.

انواع چوب ترمو از نظر روش تولید
انواع چوب ترمو از نظر روش تولید

کلام پایانی

چوب ترمو به دلیل استحکام بالا و همچنین زیبایی خیره کننده ای که دارد از مصالح پرکاربرد در بخش ساخت و ساز به حساب می آید و از محبوبیت بالایی نیز در بین مصرف کنندگان برخوردار می باشد. قیمت چوب ترمووود بسته به یکسری فاکتور، با رنج قیمت متفاوتی به بازار عرضه می گردد. چوب ایرانی، نمونه ای از چوب ترمو ارزان است که می تواند انتظار بسیاری از کاربران را به جهت برخورداری از مقاومت بالا و همچنین جلوه بصری زیبا برآورده نماید. شرکت بناوود با سال های تجربه در زمینه فروش چوب ترمو، آمادگی ارائه خدمات به شما سروران گرامی را دارد. جهت مشاوره خرید و همچنین کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق شماره تلفن هایی که در همین سایت درج گردیده با کارشناسان فروش ارتباط برقرار نمایید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

02177270099