رنگ ترمو

۰ تا ۱۰۰ فروش رنگ چوب ترمو و اجرای آن

چوب ترمو یا ترموود چوب طبیعی و معمولی ای است که در اثر حرارت و گرما ساختار آن دچار تغییر شده است چوب به تنهایی کاربرد های فراوانی دارد چوب ماده ی بدست آمده از درخت، نهال و … است؛ که در طبیعت یافت می شود و ویژگی سخت و منحصر به فرد و خدادادی ای دارد. انسان ها از گذشته تا به الان از چوب استفاده های مختلفی می کنند. چوب کاربردهای مختلفی مانند گرم کردن ساختن خانه ساختن کشتی ساخت میز و صندلی و… دارد. هم چنین امروزه از چوب اشیای چوبی زیبایی ساخته می شود؛ که در دکوراسیون داخلی منازل برای زینت بخشیدن به فضا استفاده می گردد. چوب ها با اینکه منابع طبیعی هستند ولی قابلیت تمام شدن را دارا هستند، پس باید در حفظ و نگهداری آنان کوشا باشیم. چوب ترمو گونه ای خاص از چوب است که بدلیل نوع خاص و کاربردی آن ، امروزه مورد توجه کاربران و صنعتگران و هنرمندان زیادی قرار گرفته است این نوع چوب جهت زیبایی ، مستحکم سازی ، ساختمان سازی و … در صنعت ، هنر و سازه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد برای آشنایی و بدست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد رنگ ترمو با ما همراه باشید.

رنگ ترموود

رنگ کاری چوب ترموود

ترموود چیست؟

چوب ترمو از درخت های زبان گنجشک و کاج به دست می آید و بعد از فرایند های مختلفی که روی آن صورت در می گیرد ، بدین شکل در می آید زادگاه اصلی تولید این چوب کشور زیبای فنلاند در قاره اروپا است که این کشور بدلیل استفاده از صنعت خود پیشتاز صنعت تولید ترمو وود است . در کشور های دیگری همچون کانادا و آلمان نیز تولید چوب ترمو صورت می گیرد . همچنین در کشور ایران نیز این صنعت مورد استفاده قرار گرفته است اما باید اقرار کرد که این صنعت در کشور فنلاند چندین درجه بهتر از ایران است .این نوع چوب با فرآوری با مکانیزم پیشرفته حرارت تولید شده و به صورت ترمو در می آید . این فرایند علاوه بر رنگ دادن به چوب و بدست آوردن حالت زیبای آن به دلیل از دست دادن مواد مغذی خود در برابر قارچ ، حشرات ، کپک و … مقاوم باشد و به همین دلیل مقاومت بالایی کسب می کند و در برابر تغییرات آب و هوایی مناطق مختلف مقاوم است و کاربرد دارد رزین ترمو رنگ هایی هستند که جهت افزایش ماندگاری چوب در برابر تابش پرتوهای نور و بارش باران از آن محافظت می کند و استفاده از این نوع چوب را منحصر به فرد تر می کند.توصیه ما به شما این است که در صورت استفاده از چوب ترمو در استخر سونا ، از چوب ترموی رزین نزده استفاده کنید. انواع چوب ترموود نرم، سخت و دارای رگه های متراکم هستند؛که از نوع درختان متفاوت بیشماری به حاصل می آیند. در ادامه در این مقاله ما به شما درباره چوب ترمو، کاربرد و مراحل اجرای رنگ آن خواهیم گفت .

چوب ترمو در دکوراسیون ساختمان
چوب ترمو در دکوراسیون ساختمان

کاربرد چوب ترمو

از آنجایی که با چوب ترمو آشنا شدید ، در این قسمت به کاربرد این نوع چوب می پردازیم . این نوع چوب دارای مقاومت بالا است و رنگ شیک تر و بروز تری دارد . به نسبت چوب های دیگر این نوع چوب ، واقعا بهتر و زیباتر است . ازین نوع چوب در دکوراسیون داخلی و نمای چوبی ساختمان ، همچنین سازه های چوبی هنرمندانه به کار گرفته می شود چوب ترمو قطعا انتخاب بهتری نسبت به چوب های دیگر است اما در صورت انتخاب این نوع چوب بهتر است تا با متخصصان و کارشناسانی که در این حوزه فعالیت دارند مشورت کنید ، قطعا آنان به دلیل سروکار بیشتر با این حیطه ، از دانش بالایی برخوردارند  . اگر می خواهید در ساختمان خود از عایق صوتی و حرارتی بهره ببرید ، چوب ترمو به جهت استحکام بالای آن به خوبی گرمای داخل ساختمان را حفظ می کند و باعث از دست نرفتن آن می شود ، همچنین با بکار گیری این نوع چوب شما می توانید یک عایق صوتی بسیار مناسب داشته باشید تا ساختمان شما را بی نقص تر کند . عایق های بکار رفته در این نوع چوب حتی برای مناطق باران خیز و برف خیز کشور هم مناسب است و در صورت استفاده در نمای ساختمان های واقع در این مناطق ، به نسبت چوب های دیگر خیلی کمتر دچار آسیب می گردد و دارای طول عمر بالاتر و بادوام تر می باشد .

رنگ کاری ترمووود
رنگ کاری ترمووود

مزایای استفاده از چوب ترمو

این گونه چوب چون ویژگی های خاصی دارد ، کاربرد فراوانی پیدا کرده است و می توان از آن درآمد زایی کرد . این چوب بدلیل حرارتی که دیده است رطوبت موجود در آن از بین رفته و به کمترین میزان رسیده است ، پس مقاومت بالایی دارد و نسبت به چوب های معمولی دیگر ، دیرتر پوسیده می شود همچنین بر روی این چوب در هنگام اصلاح آن با فرایند مکانیزم حرارتی هیچ گونه مواد شیمیایی استفاده یا اضافه نشده است ، این ویژگی منجر به این می شود تا برای محیط زیست مضر نبوده و همچنین می توان آن را بازیافت نمود . یکی دیگر از مزایای این چوب رنگ آن است که حتی اگر در معرض پرتو های خورشید قرار بگیرد ، از بین نمی رود و ثابت می ماند . همچنین امکان رشد و نمو و زندگی حشرات مختلف در آن وجود ندارد . این چوب چون فاقد مواد مغذی است سبک تر از بقیه چوب ها می باشد و همچنین عایق حرارتی و صوتی است. بدلیل رنگ قهوه ای آن و مقاومت و استحکام بالای آن چه در برابر پوسیدگی و چه در برابر شکستگی بهترین گزینه در انتخاب چوب برای نمای ساختمان است.

رنگ ترمو
رنگ ترمو

رنگ ترموود چیست؟

رنگ چوب ترمو برای محافظت از چوب ترمو کاربرد دارد. یک محافظ نوین که در تناژهای رنگی مختلف در بازار به فروش می رسد. متریال چوب در گذر زمان به مرور فرسوده شده و از بین می رود ولی در میان چوب ها،، چوب ترمو به دلیل خاصیت های منحصر به فرد خود از طول عمر بیشتری برخوردار است. اما هر چقد هم که این چوب در برابر رطوبت و نور خورشید مقاوم باشد باز هم با گذشت زمان دچار مشکل شده و از بین می رود. برای حل این مشکل متخصصان این حرفه، رزین ترمو یا همان رنگ ترمو را تولید کرده اند؛ که علاوه بر حفاظت از چوب ترمو در برابر نور خورشید و رطوبت، به چوب ترمو رنگ های بی نظیری می بخشد. در ادامه دو ویژگی مهم استفاده از رنگ ترمو را بررسی می کنیم.

  • محافظت از چوب در برابر اشعه uv: تابیدن پرتوهای نور خورشید باعث رنگ پریدگی سطوح چوبی شده و به مرور زمان زیبایی ظاهری چوب کاهش می یابد. عاملی که باعث رنگ پریدگی چوب می شود همان اشعه UV است؛ که استفاده از رنگ ترمو مانع برخورد این اشعه به سطح چوب ترمو می گردد.
  • محافظت چوب در برابر رطوبت: چوب ترمو یکی از ویژگی های مهم آن این است که مقدار بسیار کمی رطوبت را به خود جذب می کند و در نتیجه نسبت به بقیه چوب ها دیرتر می پوسد. اما با همه این ها  با گذشت مدت زمان زیادی چوب ترمو هم دچار پوسیدگی می شود و  عمر آن کاهش می یابد. استفاده از رنگ ترمو به دلیل اینکه از چوب ترمو در برابر رطوبت محافظت می کند  عمر مفید سازه چوبی را چندین سال افزایش می دهد.
  • رنگ کاری چوب ترموود
    رنگ کاری چوب ترموود

رنگ چوب ترمو و اجرای آن

در مرحله اول برای اجرای رنگ ترمو، ابتدا باید سطح چوب های ترموود را از هر گونه گرد و غبار و چربی ای پاک کرده و سطحشان کاملا تمیز و بدون پرز باشد. هم چنين برای اینکه رنگ ترمو رو سطح چوب قرار گیرد، باید سطح چوب خشک باشد. در مرحله دوم باید محل رنگ کاری ترموودها را تمیز کرده تا از هر گونه گرد و غباری تمیز باشد. این مرحله به دلیل اینکه زیاد به انجام فعالیت های خاصی ندارد، به عنوان آسان ترین مرحله رنگ کاری به حساب می آید. برای استفاده از رنگ ترموود حتما باید قبل از مصرف آن را تکان داد تا رنگ دانه های رنگ با حلال آن کاملا حل شود و به خوبی رنگ روی سطح چوب قرار گیرد. در مرحله بعد، باید دستور العمل اجرای رنگ روی سطح چوب ترمو را اجرا کرد؛ که نیازمند دقت زیاد در انجام مراحل کار است. برای رنگ کردن سطح چوب باید این نکته را در نظر بگیرید؛ که حتما باید ابتدا رنگ ترمو را در جهت  الیافت های چوب روی آب ریخته و بعد از آن رنگ را پخش نمایید. این کار را تا زمانی که کل سطح چوب آغشته به رنگ شود، ادامه دهید. در این مرحله باید به این نکته توجه کنید؛ که نباید توقع داشته باشید در همان بار اول رنگ زدن کل سطح چوب به صورت کامل رنگ شود و نیازی به رنگ کاری دیگر نداشته باشد. ممکن است شما برای اینکه سطح چوب سریع رنگ شود، همان اول سطح چوب را به صورت یک لایه ضخیم رنگ کنید، متاسفانه این کار باعث می شود تا سطح چوب خراب شود و رنگ کردن شما بیهوده باشد. در هنگام رنگ زدن، باید توجه داشته باشید جهت حرکت قلمو در جهت الیافت های چوب باشد. بعد از اتمام مرحله رنگ کاری به مدت 10 دقیقه صبر کنید تا رنگ خشک گردد.

رنگ کاری چوب ترموود
رنگ کاری چوب ترموود

سخن پایانی

شاید این سوال در ذهن شما پیش خواهد آمد که چه مقدار از رنگ ترمو برای رنگ کردن سطح چوب مناسب است؟ برای رنگ کردن سطح چوب، باید مقدار رنگ به حدی باشد که با لغزش قلمو به آسانی روی ترمو کشیده شود و سطح سریع رنگ گیرد. در این مقاله با بررسی نحوه اجرای چوب ترمو اطلاعاتی در این زمینه به شما عزیزان عرضه شد. شما می توانید با مراجعه به سایت بناوود اطلاعات بیشتر درباره رنگ چوب ترمو بدست آورید.

دیدگاه (1)

  1. چوب ترمووود ترک - بناوود عرضه چوب ترمو
    جولای 18, 2022

    […] که چوب ترمو دارد این است که حرارت دیدن چوب باعث تغییر رنگ چوب شده و محصول نهایی طیف  بی نظیری از رنگ قهوه ای دارد. […]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

02177270099