چوب ترمو

مزایای چوب ترمو

مزایای چوب ترمو در ال حاضر توانسته نظر تعداد کثیری از مردم را برای خرید و استفاده این چوب در کاربری های متفاوت به خود جلب نماید. به یاد داشته باشید که قیمت و کیفیت چوب بدون شک اولین دلایل در کنار مزایای فوق العاده چوب ترمو به شمار می آیند. ما در مقاله های قبلی در مورد نحوه خرید، محاسبه قیمت و انواع چوب ترمووود با شما صحبت کرده ایم. در این مقاله قصد داریم در مورد مزایای اصلی و بی نظیر این چوب اطلاعاتی مفید را در اختیار شما قرار دهیم.

نمای ساختمان با استفاده از چوب ترمو
نمای ساختمان با استفاده از چوب ترمو

انواع چوب ترمو

معمولاً چوب ترمووود را می توان در نمای داخلی ساختمان، نمای خارجی و فضای آزاد در نظر گرفت. زمانی که چوب را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد حرارت، تولید نمایند، به خاطر استحکام و مقاومت بالا در نمای داخلی مورد استفاده قرار می گیرد که به این نوع ترمو می توان ترمو-اس (CLASS THERMO S) گفت.  معمولاً این نوع ترمو به دلیل زیبایی و دوام بالای خود در نمای داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

ترمو – دی Class Thermo-D یکی دیگر از انواع ترمو است که با دمای ۲۲۰ درجه سانتی گراد تولید می گردد. معمولاً در این روش به صورت کامل رطوبت از درون چوب خارج می شود و به همین دلیل می توان با مقاومت بالا و پایداری قابل قبول در فضاهای خارجی و حتی برای نمای ساختمان به راحتی از چوب ترمو – دی استفاده کرد. البته ناگفته نماند که در فضاهای مرطوب نیز ترمو – دی بهترین گزینه به شمار می آید. حال که با انواع چوب ترمووود آشنا شده اید، به مزایای چوب ترمو می پردازیم.

رنگ بندی های چوب ترمو
رنگ بندی های چوب ترمو

مقاومت در برابر پوسیدگی

از جمله دلایلی که بسیاری از افراد متاسفانه از چوب در نمای ساختمان استفاده نمی کنند، شاید عدم مقاومت چوب در برابر شرایط و تغییرات جوی است؛ چرا که پوسیدگی چوب از جمله موارد شایع و رایجی است که امروزه بسیاری را از خرید چوب و استفاده آن برای نمای بیرونی ساختمان پشیمان می کند؛ اما از جمله مزایای چوب ترمو بدون شک مقاومت فوق العاده بالای چوب ترمو در برابر پوسیدگی است. شما در شرایط جوی گوناگون و در مناطق مختلف می توانید به دوام، استحکام و مقاومت اصلی چوب ترمو مطمئن باشید. به هر حال در مقابل سایش عمر این نوع چوب کاملاً تضمین شده است. چنان چه شما از چوب های ترمووود با کیفیت و مرغوب استفاده کنید؛ ما به شما یک عمر مفید و طولانی را پیشنهاد خواهیم داد؛ چرا که برخی از کاربران به خاطر قیمت پایین تر از چوب های نامرغوب استفاده می کنند که در این شرایط، آن چنان که باید و شاید بازدهی خوبی را نمی توانند در نظر بگیرند.

چوب ترمو ضد آب است
چوب ترمو ضد آب است

کارایی چوب ترمو در دکوراسیون داخلی    

پیشرفت تکنولوژی و صنعت باعث افزایش آگاهی مردم هم شده است. مردم امروزه در جهت رفاه خود تنها از محصولات باکیفیت استفاده می کنند و قیمت برای آن ها یک اولویت مهم به حساب نمی آید. در این بین، اهمیت دکوراسیون داخلی بر هیچکس پوشیده نیست؛ چرا که دکوراسیون داخلی بر روی روحیه افراد تاثیر بسیار واضحی می گذارد. به همین دلیل، در منازل و حتی فضاهای کاری شما با انواع گوناگون المان های متفاوت در سبک های گوناگون دیزاین روبرو می شوید، به خاطر مقاومت، استحکام و مهم تر از همه ظاهر زیبا و خواستنی چوب ترمو امروزه شما در دکوراسیون های مختلف داخلی به عنوان دیوارپوش، کفپوش و یا ساخت بسیاری از محصولات چوبی می توانید کارایی چوب ترمو را به راحتی مشاهده کنید که این خود یکی از مزایای چوب ترمو در به حساب می آید.

بافت طبیعی و خالص چوب ترمو

از جمله مزایای چوب ترمو می توان به خالص بودن و طبیعی بودن بافت چوب اشاره کرد. شما بدون هیچ گونه مواد شیمیایی این اختیار را دارید که از این نوع چوب به راحتی در شرایط گوناگون استفاده کنید. همچنین با توجه به نحوه تولید و روش ساخت چوب ترمووود که یک بافت طبیعی دارد، شما قادر هستید، بدون وجود مواد شیمیایی از این چوب برای محیط های گوناگون استفاده کنید. عدم وجود مواد شیمیایی می تواند به استحکام و پایداری چوب در طولانی مدت کمک کند. همچنین بافت طبیعی چوب ترمو شما را با یک رنگ یک دست در تمامی سطوح چوب که زیبایی بیشتری را می طلبد روبرو می کند این خود یکی از جذابیت ها و جلوه های اصلی زیبایی این چوب به حساب می آید.

ترمیم و رنگ آمیزی چوب ترمو
ترمیم و رنگ آمیزی چوب ترمو

عایق بودن چوب ترمووود

چوب ترمووود ماه از جمله چوب های عایق شناخته می شود که می تواند کارایی خود را در شرایط متفاوت به نمایش بگذارد. خصوصیات عایق صوتی به گونه ای است که بتوان در سالن های کنسرت به راحتی از مزایای چوب ترمو استفاده نمود. عدم  داشتن هادی الکتریکی توانست چوب را سازگار با محیط زیست و سلامت انسان معرفی کند و به همین دلیل در بین انواع متریال های ساختمانی استفاده از چوب ترموود بسیار مورد توجه قرار گرفته است. همچنین انتقال گرما در چوب ترمو بسیار اندک است. این خود می تواند این چوب را بهترین عایق سرما و گرما نیز معرفی کند.

نگهداری و شستشوی چوب ترمو

همه ما می دانیم که نگهداری از چوب در برخی از شرایط کار بسیار سختی است؛ اما بدون اغراق شستشو و رسیدگی آسان چوب ترمووود آن را به یکی از رایج ترین و پر استفاده ترین چوب ها تبدیل کرده است. به گونه ای که سایت بناوود با فروش انواع گوناگون چوب ترمو همیشه در رأس پرفروش ترین سایت ها قرار دارد. به هر حال نظافت و تمیزی چوب در کاربردهای گوناگون می تواند به طول عمر و زیبایی هرچه بیشتر چوب اشاره واضحی داشته باشد. پس می توان شستشو و نگهداری آسان را جزء مزایای چوب ترمو در نظر گرفت.

چوب ترمو در دکوراسیون داخلی
چوب ترمو در دکوراسیون داخلی

نصب و جداسازی چوب ترمو

نصب چوب ترمو در مقایسه با دیگر چوب ها بسیار آسان و کم هزینه است. علاوه بر نصب شما به سادگی می توانید از قابلیت جداسازی آسان چوب ترمو هم استفاده کنید. استفاده از چوب ترمو به عنوان کفپوش، دیوارپوش و بسیاری از روش های دیگر به نصب صحیح چوب ترمو مرتبط است. در این بین در کمترین زمان با سرعت عمل بی نظیری برای نصب و گاهاً جداسازی چوب مواجه خواهید شد. همچنین ناگفته نماند که در زمان جابجایی و انتقال چوب نیز شما کم ترین وزن را می توانید در نظر بگیرید.

کارایی چوب ترمو

مزایای چوب ترمو توانسته این چوب را با کارایی بسیار گسترده ای رو به رو کند. در دکوراسیون داخلی چوب ترمو همیشه حرف اول را می زند. برای ساختن روف گاردن، آلاچیق، سایه بان، کفپوش چوبی، سازه های درب و پنجره، ساخت قرنیز و راه پله، نمای چوبی، سازه های زیرکار چوبی و… از چوب ترمو به راحتی با قیمتی مناسب و کیفیت بالا استفاده به عمل می آید. این نکته را در نظر بگیرید که قیمت مناسب چوب ترمو، این محصول را به یکی از پراستفاده ترین ها تبدیل می کند. مهم ترین نکته کلیدی دیگر نیز اهمیت این موضوع است که شما با توجه به نوع نیاز خود می توانید از انواع چوب استفاده کنید و طبیعتاً قیمت متفاوتی را بپردازید.

زیبایی و استحکام چوب ترمو
زیبایی و استحکام چوب ترمو

سخن پایانی

هر آنچه لازم بود در مورد مزایای چوب ترمو بیان کرده ایم. چوب ترمو در انواع گوناگون قیمت متفاوتی را برآورد می کند و با توجه به مزایای گفته شده، کاملاً طبیعی است که تا این حد مورد استقبال و کاربرد قرار گیرد. اگر به دنبال خریدی مقرون به صرفه با طول عمر مفید و تضمین شده در شرایط گوناگون استفاده از این نوع چوب هستید، از سایت اینترنتی بناوود که عرضه کننده انواع چوب ترمو در کشور است، مراجعه نمایید. قبل از سفارش و خرید این محصول با کارشناس سایت در ارتباط باشید، تا خریدی آسان را به صورت آنلاین تجربه کنید.

شما دوستان عزیز برای خرید انواع چوب ترمو و نما میتوانید با مشاورین ما در تماس باشید، ما کلیه ترمووود های ایرانی و خارجی را در ابعاد مختلف موجود داریم، تمامی محصولات در رنگ بندی های مختلف هستند، همچنین اگر نیاز به ترمیم، بازسازی و رنگ آمیزی ترمووود نیاز دارید، تیم تخصصی ما با بهترین متریال موجود این موارد را برای شما انجام می دهیم، در نظر داشته باشید نصب و ترمیم را دی کلیه شهر های ایران انجام میدهیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

02177270099